ManegePlan

Referenties

Lizzy de Koning (info@manegethoogt.nl)
Manege 't Hoogt te Utrecht

Al vanaf 2016 (de start van onze manege) werken we met ManegePlan. Het overzicht wat het programma te bieden heeft sprak mij toen aan en daar hebben wij nog dagelijks veel profijt van. Daarbij komt dat Max met de manege(s) meedenkt en er zo nieuwe handige functies ontwikkelt worden waarmee wij telkens weer een beetje tijd besparen.
Zo kan ik een evenement aanmaken, klanten schrijven zich in en betalen direct online via iDeal. Ook privélessen en nieuwe lesklanten betalen vooraf via iDeal. De koppeling tussen Mollie en ManegePlan werkt heel goed. Omdat klanten gelijk betalen heb ik minder ‘no shows’ en ik hoef minder achter ‘ons’ geld aan.

Onze klanten kunnen hun gegevens en afspraken online beheren. Iedereen kan inloggen op zijn of haar eigen pagina en afspraken inzien, afzeggen en nieuwe afspraken maken. Het fijne is ook dat ik nu aan kan geven wanneer mijn instructeurs beschikbaar zijn voor privéles en mensen dit zelf naast hun agenda kunnen leggen (in plaats van dat ik mijn agenda aan het aanpassen ben aan de klanten). Bij mij mogen ruiters lessen inhalen en ze kunnen deze nu zelf plannen. ManegePlan laat dan alleen die lessen zien die voor de betreffende ruiter geschikt zijn en waar nog plek is.
Omdat alle af- en aanmeldingen nu direct in ManegePlan binnenkomen, scheelt mij dat ook dagelijks geploeter door de mail. Eerder moest ik eerst alle mailtjes langs voordat ik de les kon indelen. Nu meld iemand zelf af (of aan) en klik ik alleen maar op accepteren.
Mijn klanten zijn er erg blij mee en ik merk dat ik aanzienlijk minder tijd kwijt ben aan mailtjes beantwoorden en agenda’s naast elkaar leggen. en dat is zeker in deze periode waarin mijn klanten de ‘corona’ lessen allemaal in gaan halen echt een luxe!

Ik raad het iedereen aan en als je eens in de buurt van Utrecht bent laat ik je graag zien hoe het bij ons werkt! (wel even bellen vooraf 😉)


Lizzy de Koning
Manege 't Hoogt

Sander van Scherpenzeel (info@hippischcentrumdordrecht.nl)
Hippisch Centrum Dordrecht te Dordrecht

Wij zijn sinds eind 2018 gebruiker van ManegePlan. Het software pakket is een aanwinst voor ons bedrijf.
Het is zeer gebruiksvriendelijk en mede door de inzichten die het pakket ons geeft hebben wij onder andere een duidelijker overzicht over ons klanten bestand, de lesindeling en over de verwerking van de financiën.

Wij kunnen makkelijk en snel wijzigingen doorvoeren. Met een paar klikken kunnen wij lessen samenvoegen en de klanten hiervan op de hoogte stellen. Met name in de zomervakantie wanneer wij een zomerrooster hanteren scheelt dit ons enorm veel tijd en denkwerk.

Via het klantportaal kunnen onze klanten zelf inloggen en hun NAW gegevens bekijken en bijwerken waardoor wij een betere bereikbaarheid hebben voor onze klanten. Ook kunnen zij hier zelf hun lessen afmelden en eventuele inhaallessen / privélessen aanvragen. Ook dit ontlast onze medewerkers.


Sander van Scherpenzeel
Hippisch Centrum Dordrecht

Stephanie en Nico Bezemer (info@hchw.nl)
Hippisch Centrum Hoeksche Waard te Oud-Beijerland

Hippisch Centrum Hoeksche Waard is eind 2015 overgestapt op ManegePlan. Daarvoor werden de lesroosters en de dagelijkse administratie handmatig verwerkt in lesbladen en agenda’s. Met ManegePlan hebben we een tijdje schaduw gedraaid, omdat de overstap in één keer te groot was. Vanaf januari 2016 is de knop omgedraaid en doen we alles via ManegePlan. Natuurlijk hebben we aanloop problemen ondervonden en moesten we het systeem leren kennen, maar Max stond altijd voor ons klaar en hielp ons bij alle uitdagingen. Het is heel belangrijk dat je al je medewerkers betrekt bij de invoering van ManegePlan en dat je bevoegdheden en verantwoordelijkheden m.b.t. tot het gebruik van ManegePlan afspreekt, want foutieve input betekent foutieve output. Maar als je ManegePlan leert kennen, kun je zoveel rompslomp overboord gooien en wil je niet anders. Het is echt een volwaardig software pakket.

Doordat wij het lesrooster projecteren op een beeldscherm in onze Gasterij heb je ook een professionele uitstraling naar je klanten en veel gemak voor de kinderen. Leuk is ook dat je het beeld van het lesrooster kunt afwisselen met reclame van sponsors. Een ander voordeel is je tijdbesparing, omdat je alles per mail vanuit ManegePlan kunt doen. Afzeggingen, verplaatsen van lessen, mededelingen per lesgroep, het sturen van facturen, het kan allemaal met ManegePlan, echt ideaal. Andere grote voordelen zijn het overzichtelijk debiteurenbeheer, de automatische incasso, de overzichten van de inzet van je paarden, de productiviteit van de instructeurs en de updates.

Maar het allerbelangrijkste is de service van Max Bisschops. Hij staat altijd voor je klaar en zelfs als hij op vakantie is neemt hij de tijd voor je. Wij zijn heel erg tevreden met ManegePlan en kunnen niet meer zonder.


Stephanie en Nico Bezemer
Hippisch Centrum Hoeksche Waard

Vincent Valk (vincent@dehollandschemanege.nl)
De Hollandsche manege te Amsterdam

Sinds september 2013 maak ik nu gebruik van ManegePlan. Ons bedrijf heeft 2 rijhallen, 51 manege paarden en 7 lease paarden en ongeveer 700 klanten per week ingeroosterd.
Wij zijn i.v.m. de SEPA verplichting vanuit de banken, op zoek gegaan naar een modern en stabiel sofwarepakket voor de verwerking van de lesadministratie. Daarin waren een aantal zaken voor ons bedrijf van belang. Ten eerste moet de sofware in een netwerk veilig, stabiel en snel werken. Ten tweede moet de software in staat zijn om duidelijke incassobatches aan te maken die voldoen aan de SEPA eisen en ten derde moet het pakket gebruikersvriendelijk zijn en in te stellen op meerdere niveaus.

Dit alles vonden wij met gemak in ManegePlan. En zelfs veel meer gemakken. Met name de overzichten die het pakket kan samenstellen zijn heel goed. Je krijgt hierdoor veel inzicht in zaken als, opbrengsten per les, opbrengsten per paard en nog veel meer.

Wat een fantastische extra is in het pakket, is de mogelijkheid om snel en makkelijk met klanten te communiceren via de e-mail. Dit kan per klant alleen, maar ook groepen klanten te gelijk. Bijvoorbeeld als een les moet worden verplaatst kun je in 1 keer alle klanten van die les mailen. Maar ook kun je elke dag je klanten die voor die dag staan ingeroosterd mailen als hun leskaart nog niet betaald is. Hierdoor attendeer je de klant op een nette manier dat er betaald moet worden en de openstaande posten lopen hierdoor terug. Met dit pakket heb je zonder meer de mogelijkheden om meer grip op de financiële afwikkeling van je lessen te krijgen, en je kunt veel meer inzicht krijgen in de diverse zaken die spelen ten aanzien van kosten en opbrengsten van paarden. Hierdoor kun je betere keuzen maken voor je bedrijf.

Naast de vele voordelen die het pakket heeft, is Max een bijzonder fijn contact persoon voor het pakket, die als je vragen hebt altijd klaar staat om je antwoord te geven en als je verbeteringen, c.q. veranderingen wilt hiervoor open staat.

Ik durf zonder meer te stellen dat een modern manege bedrijf niet zonder de juiste software kan en ManegePlan is zo'n pakket en kan hierbij een geweldige aanwinst voor een bedrijf zijn.


Vincent Valk
Directeur De Hollandsche manege

Yvonne Buijs (manege@paardenhof.nl)
Manege de Paardenhof te Kwadijk

Na jaren gewerkt te hebben met een computerprogramma om lesindelingen te maken en kaarten automatisch te laten afschrijven ging er een wereld voor ons open in juli 2010 na de aanschaf van het programma ManegePlan.

Niet alleen de lesindelingen en het afschrijven van de kaarten worden bijgehouden, maar staten hoeveel de paarden lopen, hoeveel les de instructeurs geven, welk paard bij welke ruiter past of juist niet, bij elke klant de mogelijkheid een aantekening te maken, een terugkoppel vakje -wat heb ik deze les met de klanten gedaan-, kortom ideaal voor de instructeurs.

Erg makkelijk om lesgelden te incasseren met enkele eenvoudige handelingen inclusief een bericht naar de klanten dat dit gaat gebeuren, e-mails versturen per les of per klantgroep bijv. pensionklanten of de maandaglessen. Eenvoudig een les verplaatsen als het in de zomer iets rustiger is, kortom ideaal voor degene die de administratie voert.

Een goed hulpmiddel dat instelbaar is als klanten laks zijn met betalen, is dat dit zichtbaar gemaakt kan worden, erg makkelijk voor de medewerkers achter de bar.

Een multifunctioneel programma met een helpdesk dat snel reageert en altijd open staat voor vernieuwingen aangedragen door de gebruikers.

Kortom een aanrader!


Yvonne Buijs
Manege de Paardenhof

Linda Hulsbosch (staljasper-linda@planet.nl)
Stal Jasper te Beinsdorp

Eind 2009 zijn wij via via getipt over het bestaan van software speciaal ontwikkeld voor maneges en pensionstallen. Na een vrijblijvende afspraak met de man achter ManegePlan, Max Bisschops, waren wij al vrij snel overtuigd van de toegevoegde waarde voor ons bedrijf. Wij hebben zo’n 650 klanten en werkten tot eind 2009 alleen met Excel lijsten.

De overgang naar een volledig geautomatiseerd systeem was gevoelsmatig een hele stap, maar echt een hele verbetering! Zo zijn we beduidend minder tijd kwijt aan de administratie en hebben veel meer overzicht, aangezien alle gegevens in één programma verwerkt zijn.

Max is voortdurend bezig met vernieuwingen en extra aanvullingen op het programma, ontstaan uit de wensen van de huidige gebruikers (ook wij). Daarnaast is hij goed te bereiken als we vragen hebben. Is er een probleem, dan weet hij dit altijd op korte termijn op te lossen. Erg prettig!

Kortom: Wij zijn erg blij met ManegePlan mee en raden het iedereen aan!


Linda Hulsbosch
Stal Jasper

Jet Janssen (info@mansour.nl)
Stal Mansour te Arnhem

Werken met Manegeplan!!

Sinds februari/maart 2010, zijn wij met onze administratie, overgestapt naar Manegeplan.

Waarom?
Omdat dit pakket, echt tijdsbesparend is, heel veel mogelijkheden heeft, maar ook zeer gebruiksvriendelijk is (zelfs ik begrijp het……).

Alleen al de hele facturatie: met 1 druk op de knop ben je klaar, je kunt alles via de mail doen, dus bedenk wat je bespaart aan uitprinten, papier, enveloppen, porto, tijd en dus ook moeite en geld.

Incasso bestanden stuur je op, en met 1 druk op de knop, staat alles op betaald!
Ook afwijkende invoer mogelijk qua tenaamstelling e.d.
Of als een klant voor de lessen wel incasso wil, en voor cursussen, of andere activiteiten niet, kun je dit makkelijk invoeren.
Als een incasso-opdracht niet uitgevoerd kan worden, staat hij met 1 druk op de knop bij de eerstvolgende opdracht. Daar heb je dus geen omkijken meer naar.

Ook een uitgebreide rapportage: Debiteuren, saldi, omzet etc.
Eén en ander heel goed te gebruiken voor de overige boekhouding!!!
Maar ook werkuren van de paarden, instructeurs en lesstatistieken.

Verder de service:
Mocht je wensen hebben, aanpassingen willen, of hulp nodig hebben, dan wordt je direct geholpen.

Kortom: Wil je makkelijk en fijn aan de administratie werken, werk je dus met ManegePlan!


Jet Janssen
Stal Mansour

Stal de Naaldenhof (lessen@staldenaaldenhof.nl)
Stal de Naaldenhof te Bentveld

Stal de Naaldenhof gebruikt de computer al jaren voor de administratie.

Sinds september 2009 werken we met het administratie programma ManegePlan. We zijn hier zeer tevreden over. Het is zeer gebruikersvriendelijk en overzichtelijk en zelfs door mensen met weinig computer-ervaring gemakkelijk te gebruiken.

Zo kan je de paarden niet dubbel indelen. Je ziet de voorgeschiedenis van de klant zoals op welke paarden hij voorgaande lessen gereden heeft en wat voor standaard kaart deze klant heeft. Hierdoor worden minder snel fouten gemaakt met het aanmaken van leskaarten. De klant kan vanuit het programma gemaild worden met een mail met persoonlijke naam, tijd en dag. Je kan lessen samenvoegen en/ of verplaatsen naar een andere tijd op de dag – makkelijk met vakanties.

Erg prettig; je ziet direct op het scherm wanneer een klant niet betaald heeft. Het is ook mogelijk op de uitdraai van het lesoverzicht met kruisjes aan te geven, wanneer de klant niet betaald heeft. Zo kan deze pas rijden, als er betaald is.

De automatische incasso is makkelijk te verwerken en kan zonder problemen worden gedaan. Per dag kan je bekijken wat de nog openstaande vorderingen zijn. Per mail kan je dan een bijgevoegde rekening sturen, zo ook een eerste en tweede herinnering.

De nazorg en ondersteuning is prima! Het programma wordt duidelijk uitgelegd. Gaat er iets fout, dan wordt het direct opgelost. Indien mogelijk op afstand danwel door de heer Bisschops die zo snel mogelijk langs komt om het probleem te corrigeren.

Na eerst een paar jaar met een ander computerprogramma gewerkt te hebben, zie ik duidelijk het gemak en de efficiency van dit programma.

Ik ben erg blij dat we overgestapt zijn naar ManegePlan!
Een aanrader voor elk manege/pensionbedrijf!!

Mieke Verkaik (mpc@quicknet.nl)
Meers Paarden Centrum te Nieuw-Vennep

Ook Mieke Verkaik gebruikt de computer al jaren voor de administratie.

Eind 2007 zijn we overgestapt naar ManegePlan. ManegePlan is heel overzichtelijk en daardoor worden minder fouten gemaakt.

ManegePlan is heel gebruiksvriendelijk. Alle vensters zijn helder opgezet en met de vele handige functies binnen het pakket besparen we enorm veel tijd die we vroeger kwijt waren aan administratie. Iedere medewerker binnen ons bedrijf kan met ManegePlan werken.

Doordat ManegePlan gebruik maakt van een centrale database voor de opslag van gegevens, kan het programma op verschillende computers opgestart worden en kunnen meerdere personen tegelijkertijd met ManegePlan werken.
In de kantine, waar ManegePlan beschikbaar is voor medewerkers, is het vaak erg druk en even rustig werken is er dan niet bij. Vaak zit ik dan ook ‘s ochtends vanuit huis eerst in alle rust de administratie bij te werken voordat ik richting de manege ga.

Ook het beheer van debiteuren bespaart Mieke veel tijd.
Eén keer per week maak ik, vanuit ManegePlan, een incassobestand aan dat ik doorstuur naar de bank. Nadat de incasso's door de bank verwerkt zijn, hoef ik dit in ManegePlan enkel aan te geven waarna automatisch alle betalingen aangemaakt en gekoppeld worden. Veel meer dan een half uurtje kost dit niet.

Sinds we gebruik maken van ManegePlan is ook de communicatie naar onze klanten eenvoudiger geworden. Vanuit ManegePlan kunnen mailingen verstuurd worden naar alle relaties, of naar een specifieke groep, zoals pensionklanten, lesklanten op een bepaalde dag of zelfs op een bepaald uur. Het is dus eenvoudig om even snel een mededeling naar onze relaties te doen.

Wanneer er veel afzeggingen voor lessen zijn, proberen we deze lessen te combineren. Dit komt vooral voor in de vakantieperiodes. In ManegePlan voegen we deze lessen dan, met één druk op de knop, samen en vervolgens versturen we een persoonlijke mail met de nieuwe lestijden naar de lesklanten waarvoor dit van belang is.





ManegePlan wordt onder andere gebruikt op de volgende manegebedrijven:

Meers Paarden Centrum Stal Jasper

Stal Mansour Manege de Paardenhof

Almeersch Hippisch Centrum Manege Bleijenberg

Stal de Naaldenhof Prins Willem-Alexander Manege

Manege Onder de Linde Manege de Vosseburch

Ruitersportcentrum Manege Meulendijks Manege en Dressuurstal Hallinckveld

Manege Woutershof Manege Wittebrug

Manege de Kamphorst Manege 't Hetjen

Manege Hooidonk Stal Alblas

Stichting De Blijde Ruiters Manege Seurenheide

Manege Ruimzicht De Hollandsche Manege

Manege Stal Flicka Manege Hoogvliet

Hippisch Centrum Nootdorp Manege Beekshof

Ruitersportcentrum De Voorweg Manege Thielen

Manege de Eenhoorn Manege Voorst

Het Paardrijk Stal van Brenk

Manege Prinsenbankhoeve RSV de Hoge Devel

PCK-Eersel Manege Filip Dros

Manege Lansbergen Manege Hestar

Stal de Drie Merrien Manege de Veerkracht

Ruitersportcentrum Zwolle VarioHippiQue

Manege Oostmoer Manege t Halster

Hippisch Centrum Zeegersloot Manege de Ruif

Hippisch Centrum Hoeksche Waard Manege de Eenhoorn

Manege de Paardenhoeve PSC de Dijkgraaf

Manege-Pensionstal De Vier Hoeven Manege de Mustang

Manege Beukers Manege Nieboer

Manege Veldt Manege 't Zandeind

Manege Castellum Manege Spaarnwoude

Country Stables Paard en Pony Plezier

Ponyboerderij Oostromshoeve Manege Zwolle

Eindhovense Manege Capelse Manege

De Manege Voorschoten Manege Chardon

Manege Gooi- en Eemland Stal Bosgoed

Manege El Sham HC de Achterhoek

Manege de Prinsenstad Manege Zonneveld

Manege de Hoefslag Stal Reijnen

Balemans Ruitersportcentrum Die Flardingaruiters

Manege Berestein Manege de Meiwerf

Manege Groot Amsterdamse Manege

Manege Schanswijk Sequioa Stables

Lipizza Manege Veendam Manege Middenhof

Hippisch Centrum de Waterberg De Larense Manege

Stal Jacobs Foliohoeve

Manege Rijnenburg Hippisch Centrum Dordrecht

Manege Xenophon Manege Bakker

De Balijmanege Stal van Ooijen

Hippisch Centrum Simonshaven no Limits Noordwijk

Horstellerie Manege Morgenstond

Manege Hoeve Versteeg Paardensportcentrum Laar


 

Verder naar Over Ons ?